Friday 8 July 2022

ෂින් සෝ ඇබේ සහ මහත්මා ගාන්ධි






ජපානයේ හිටපු අගමැති ෂින් සෝ ඇබේ මහතා,  ඉතා ලඟ පිහිටි සීමාවක සිට ඝාතනය කර තිබෙනවා. මේ ඝාතනයේ සුලමුල, අහිප්‍රාය තවම හෙලි වී නෑ.

ජපානයේ දීර්ඝතම අගමැති ධුරය දැරූ අබේ, සෞඛ්‍ය හේතූන් මත ඉල්ලා අස්වීමට පෙර, 2006 දී වසරක් සහ පසුව 2012 සිට 2020 දක්වා ධූරයේ කටයුතු කලා.

මෙවැනි වෙඩි තැබීම වලින් මිය ගිය  දේශපාලන ප්‍රධානීන් ලෝක ඉතිහාසය තුල  සුලභයි.

රාජ්‍ය නායකයකු නොවුනත් මහත්මා ගාන්ධි ද මිය ගියේ මෙවැනි වෙඩි තැබීමකින්.




මෙම ඝාතනයන් දෙකේදීම , වෙඩි තැබු පුද්ගලයන් වෙඩි තබා පලා යෑමට උත්සහ කර නෑ.

ගාන්ධි ඝාතනය  පිලිබදව මේම බ්ලෝගයේ මීට කලින් ලියැවී තිබෙනවා. එය ලියැවී ඇත්තේ මහත්මාව ඝාතනය කල නාතුරාම් ගොඩ්සේගේ පාපොච්චාරණය කේන්ද්‍ර කර ගෙනයි.






මෙම ලිපි වලින් ගාන්ධි ඝාතක ගෝඩ්සේ ගේ සම්පූර්‍ණ ප්‍රකාශය ඉදිරිපත් කර නෑ.

නමුත් එම ප්‍රකාශයේ සම්පුර්‍ණ පරිවර්තනය ඉදිරිපත් කිරීමට මා අදහස් කලා..


නාතුරාම් ගොඩ්සේ 1948 ජනවාරි 30 වැනි දින ගාන්ධිජි ඝාතනය කළේය. නඩු විභාගය 1948 මැයි 27 ආරම්භ වූ අතර 1949 පෙබරවාරි 10 දින අවසන් විය. ඔහුට මරණ දඬුවම නියම විය.

පන්ජාබ් මහාධිකරණය වෙත අභියාචනයක් කලද ,එයට අනුග්රහය නොලැබුණු අතර දඬුවම තහවුරු විය. මෙම ප්‍රකාශය ගොඩ්සේ විසින් 1949 මැයි 5 වන දින ඉන්දියාවේ පන්ජාබ් මහාධිකරණයේ පීටර්හෝෆ් හි සිමියා අධිකරණය හමුවේ කළ අවසන් ප්‍රකාශයයි.


//////මම ගාන්ධිව මැරුවේ ඇයි?

භක්තිමත් බ්‍රාහ්මණ පවුලක ඉපදුණු මම හින්දු ආගමට, හින්දු ඉතිහාසයට සහ හින්දු සංස්කෘතියට ගරු කිරීමට සහජයෙන්ම පැමිණියෙමි. එබැවින් සමස්තයක් වශයෙන් හින්දු ආගම ගැන මට දැඩි ආඩම්බරයක් ඇති විය. මම හැදී වැඩෙන විට, දේශපාලන හෝ ආගමික ඕනෑම මිථ්‍යා විශ්වාසයන්ට පක්ෂපාතීත්වයකින් තොරව නිදහස් චින්තනයේ ප්‍රවණතාවක් වර්ධනය විය. ඒ නිසයි මම උපත මතම පමණක් පදනම් වූ ස්පර්ශය සහ කුල ක්‍රමය තුරන් කිරීම සඳහා ක්‍රියාකාරීව කටයුතු කළේ. මම කුල විරෝධී ව්‍යාපාරවල RSS අංශයට විවෘතව සම්බන්ධ වූ අතර, සියලුම හින්දු ජාතිකයන් අයිතිවාසිකම්, සමාජීය සහ ආගමික වශයෙන් සමාන තත්වයක් ඇති බවත්, උසස් හෝ පහත් ලෙස සැලකිය යුත්තේ කුසලතාව මත පමණක් මිස යම් කුලයක හෝ වෘත්තියක හදිසි අනතුරකින් නොවන බවත් මම ප්‍රකාශ කළෙමි.

හින්දු, බ්‍රාහ්මණ, ක්ෂත්‍රිය, වෛශ්‍ය, චාමර සහ භංගි දහස් ගණනක් සහභාගි වූ සංවිධානාත්මක කුල විරෝධී රාත්‍රී භෝජන සංග්‍රහවලට මම ප්‍රසිද්ධියේ සහභාගි වුණා. අපි කුල නීති කඩලා ඔවුනොවුන් ඇසුරු කරගෙන කෑම කෑවා. මම රාවණා, චානකිය, දඩබායි නවරෝජි, විවේකානන්ද, ගෝඛලේ, තිලක් යන අයගේ කථා සහ ලේඛන සමඟ ඉන්දියාවේ පැරණි හා නූතන ඉතිහාස පොත් සමඟ එංගලන්තය, ප්‍රංශය, ඇමරිකාව සහ රුසියාව වැනි ප්‍රමුඛ රටවල් කියවා ඇත්තෙමි. ඊට අමතරව මම සමාජවාදයේ සහ මාක්ස්වාදයේ මූලධර්ම හැදෑරුවා. නමුත් මේ සියල්ලටම වඩා වීර් සවර්කාර් සහ ගාන්ධි ජී ලියූ සහ කතා කළ සියල්ල මම ඉතා සමීපව අධ්‍යයනය කළෙමි, මගේ මනසට අනුව මෙම මතවාද දෙක පසුගිය වසර තිහක පමණ කාලය තුළ ඉන්දියානු ජනතාවගේ චින්තනය සහ ක්‍රියාවන් හැඩගැස්වීමට අන් සියල්ලටම වඩා වැඩි දායකත්වයක් ලබා දී ඇත. තනි සාධකය කර ඇත.

මේ සියලු කියවීම් සහ සිතුවිලි දේශප්‍රේමියෙකු ලෙසත් ලෝක පුරවැසියෙකු ලෙසත් හින්දු ආගමට සහ හින්දු භක්තිකයන්ට සේවය කිරීම මගේ පළමු යුතුකම බව විශ්වාස කිරීමට මට හේතු විය. මිලියන තිහක (මිලියන 300) පමණ හින්දු භක්තිකයන්ගේ නිදහස සුරක්ෂිත කිරීම සහ සාධාරණ අවශ්‍යතා ආරක්ෂා කිරීම සඳහා ස්වයංක්‍රීයව මුළු ඉන්දියාවේම නිදහස සහ යහපැවැත්ම, මිනිස් වර්ගයාගෙන් පහෙන් එකකි. මගේ මාතෘභූමිය වන හින්දුස්තානයේ ජාතික නිදහස දිනාගැනීමටත්, එය ආරක්ෂා කිරීමටත්, මනුෂ්‍යත්වයට ද සැබෑ සේවයක් කිරීමට ඇයට හැකිවනු ඇති බවටත් මා විශ්වාස කළ හින්දු සංඝතානිවාදී මතවාදයට සහ වැඩසටහනට මා කැපවීමට මෙම විශ්වාසය නිරායාසයෙන්ම හේතු විය.

1920 වසරේ සිට, එනම් ලෝකමාන්‍ය තිලක්ගේ අභාවයෙන් පසුව, කොන්ග්‍රසය තුළ ගාන්ධිගේ බලපෑම මුලින්ම වැඩි වී පසුව උත්තරීතර විය. මහජන පිබිදීම සඳහා ඔහු කළ ක්‍රියාකාරකම් ඒවායේ තීව්‍රතාවයෙන් අතිවිශිෂ්ට වූ අතර ඔහු රට ඉදිරියේ ප්‍රදර්ශනාත්මක ලෙස පෙළපාළි ගිය සත්‍යය සහ අවිහිංසාව පිළිබඳ සටන් පාඨයෙන් ශක්තිමත් විය. එම සටන් පාඨවලට කිසිදු සංවේදී හෝ ප්‍රබුද්ධ පුද්ගලයකුට විරුද්ධ විය නොහැක. ඇත්ත වශයෙන්ම ඒවායේ අලුත් හෝ මුල් කිසිවක් නැත.. සෑම ව්‍යවස්ථාපිත මහජන ව්‍යාපාරයකම ඒවා ව්‍යංග වේ. නමුත් මනුෂ්‍ය වර්ගයාගෙන් බහුතරයක් දිනෙන් දින තම සාමාන්‍ය ජීවිතයේදී මෙම උත්තරීතර ප්‍රතිපත්ති සූක්ෂම ලෙස පිළිපැදීමට සමත් යැයි ඔබ සිතන්නේ නම් එය හුදු සිහිනයක් මිස අන් කිසිවක් නොවේ.

ඇත්ත වශයෙන්ම, ගෞරවය, යුතුකම සහ තම ඥාතීන්ට සහ රටට ආදරය කිරීම බොහෝ විට අවිහිංසාව නොසලකා හැරීමට සහ බලය භාවිතා කිරීමට අපට බල කළ හැකිය. ආක්‍රමණයකට සන්නද්ධ ප්‍රතිරෝධයක් අසාධාරණ බව මට කිසිදා සිතාගත නොහැකි විය. එබඳු සතුරෙකුට විරුද්ධ වීම සහ හැකි නම්, බලය යොදාගෙන පරාජය කිරීම ආගමික හා සදාචාරාත්මක යුතුකමක් ලෙස මම සලකමි. [රාමායණයේ] රාම කලහකාරී සටනකදී රාවණා මරා සීතාට සහනයක් ලබා දුන්නේය.. [මහා භාරතයේ], ක්‍රිෂ්ණා ඔහුගේ දුෂ්ටකම අවසන් කිරීමට කන්සාව මරා දැමීය; සහ අර්ජුනට ගෞරවනීය භීෂ්ම ඇතුළු ඔහුගේ මිතුරන් සහ ඥාතීන් විශාල ප්‍රමාණයක් සටන් කර මරා දැමීමට සිදු වූයේ දෙවැන්නා ආක්‍රමණිකයාගේ පැත්තේ සිටි බැවිනි. රාම, ක්‍රිෂ්ණා සහ අර්ජුන ප්‍රචණ්ඩත්වයේ වරදකරුවන් ලෙස හැඳින්වීමේදී මහත්මා මානව ක්‍රියාවේ උල්පත් පිළිබඳ සම්පූර්ණ නොදැනුවත්කම පාවා දුන් බව මගේ ස්ථිර විශ්වාසයයි.

මෑත ඉතිහාසයේ, ඉන්දියාවේ මුස්ලිම් කුරිරු පාලනය මුලින්ම පරීක්ෂා කර අවසානයේ විනාශ කළේ චත්‍රපති ශිවාජි විසින් දියත් කළ වීරෝදාර සටනයි. ආක්‍රමණශීලී අෆ්සාල් ඛාන් පරාජය කර මරා දැමීම ශිවාජිට අත්‍යවශ්‍යයෙන්ම අත්‍යවශ්‍ය විය, එය අසාර්ථක වුවහොත් ඔහුට ඔහුගේම ජීවිතය අහිමි වනු ඇත. ශිවාජි, රානා ප්‍රතාප් සහ ගුරු ගෝබින්ද් සිං වැනි ඉතිහාසගත රණශූරයන් නොමග ගිය දේශප්‍රේමීන් ලෙස හෙළා දැකීමේදී ගාන්ධිජි හුදෙක් ඔහුගේ ආත්ම අභිමානය හෙලිදරව් කර ඇත. ඔහු සත්‍යයේ සහ අවිහිංසාවේ නාමයෙන් රටට අප්‍රමාණ විපත් ගෙන දුන් ප්‍රචණ්ඩ සාමවාදියෙකු වූ අතර, රණ ප්‍රතාප්, ශිවාජි සහ ගුරු ඔවුන්ගේ රටවැසියන්ගේ හදවත් තුළ සදාකාලිකව තැන්පත් වනු ඇත. ඔවුන් ඔවුන්ට ගෙනා නිදහස.

ඔහුගේ අවසන් මුස්ලිම් හිතවාදී උපවාසයේ කූටප්‍රාප්තියට පත් වූ වසර තිස් දෙකක සමුච්චිත ප්‍රකෝප කිරීම් අවසානයේ මා ගාන්ධිගේ පැවැත්ම වහා අවසන් කළ යුතුය යන නිගමනය කරා ගෙන ගියේය. ගාන්ධි දකුණු අප්‍රිකාවේ ඉන්දියානු ප්‍රජාවගේ අයිතිවාසිකම් සහ යහපැවැත්ම තහවුරු කිරීමට ඉතා හොඳින් කටයුතු කර ඇත. නමුත් අවසානයේ ඔහු නැවත ඉන්දියාවට පැමිණි විට හරි හෝ වැරදි දේ පිළිබඳ අවසාන විනිශ්චයකරු ඔහු පමණක් විය යුතු ආත්මීය මානසිකත්වයක් ගොඩනඟා ගත්තේය. ඔහුගේ නායකත්වය රටට අවශ්‍ය නම් ඔහුගේ නොවරදින බව පිළිගැනීමට සිදු විය. එසේ නොවුණහොත් ඔහු කොංග්‍රසයෙන් ඈත් වී තමාගේම මාර්ගයක ගමන් කරනු ඇත.

එවැනි ආකල්පයකට එරෙහිව අර්ධ නිවසක් තිබිය නොහැක. එක්කෝ කොංග්‍රසයට තම අභිමතය ඔහුට යටත් කිරීමට සිදු වූ අතර ඔහුගේ සියලු විකේන්ද්‍රියත්වය, විකාරරූපී බව, පාරභෞතික විද්‍යාව සහ ප්‍රාථමික දෘෂ්ඨියට දෙවන වාදනය කිරීමෙන් සෑහීමට පත් වීමට සිදු විය, නැතහොත් එය ඔහු නොමැතිව ඉදිරියට ගෙන යාමට සිදු විය. ඔහු පමණක් සෑම කෙනෙකුගේම සහ සෑම දෙයකම විනිශ්චයකරු විය; සිවිල් අකීකරු ව්‍යාපාරය මෙහෙයවන ප්‍රධාන මොළය ඔහු විය; එම ව්‍යාපාරයේ තාක්‍ෂණය වෙනත් කිසිවකුට දැනගත නොහැකි විය. එය ආරම්භ කළ යුත්තේ කවදාද සහ එය ඉවත් කළ යුත්තේ කවදාද යන්න ඔහු පමණක් දැන සිටියේය. ව්‍යාපාරය සාර්ථක වීමට හෝ අසාර්ථක වීමට ඉඩ ඇත, එය කිව නොහැකි ව්‍යසනයක් සහ දේශපාලන ප්‍රතිවර්තන ගෙන එනු ඇත, නමුත් එය මහත්මාගේ වැරදි භාවයට කිසිදු වෙනසක් කළ නොහැක. ‘සත්‍යග‍්‍රාහියෙකුට කිසිදා අසාර්ථක විය නොහැක’ යනු තමාගේම නොවරදින බව ප‍්‍රකාශ කිරීමේ ඔහුගේ සූත්‍රය වූ අතර සත්‍යග‍්‍රහයෙකු යනු කුමක්දැයි ඔහු හැර අන් කිසිවෙක් දැන සිටියේ නැත. මේ අනුව, මහත්මා ඔහුගේම කාරණයේ විනිශ්චයකරු සහ ජූරි සභාව බවට පත් විය. මෙම බොළඳ උමතුකම් සහ මුරණ්ඩුකම, ජීවිතයේ දරුණුතම කප්පාදුව, නොනවතින වැඩ සහ උසස් චරිතය සමඟින් ගාන්ධි බලවත් හා අප්‍රතිහත විය.

ඔහුගේ දේශපාලනය අතාර්කික යැයි බොහෝ අය සිතූ නමුත් ඔවුන්ට කොන්ග්‍රසයෙන් ඉවත් වීමට හෝ ඔහුගේ පාමුල තම බුද්ධිය තැබීමට ඔහුට අවශ්‍ය පරිදි කිරීමට සිදු විය. එවැනි පරම වගකීම් විරහිත තත්වයක් තුළ ගාන්ධි වරදට වරදකරු විය. ගාන්ධිගේ මුස්ලිම් ගැති ප්‍රතිපත්තිය පැහැදිලිවම ඉන්දියාවේ ජාතික භාෂාව පිළිබඳ ප්‍රශ්නය සම්බන්ධයෙන් ඔහුගේ විකෘති ආකල්පය තුළ තිබේ. හින්දි භාෂාව ප්‍රමුඛ භාෂාව ලෙස පිළිගැනීමට පෙර හිමිකම ඇති බව ඉතා පැහැදිලිය. ඉන්දියාවේ සිය වෘත්තීය ජීවිතය ආරම්භයේදී ගාන්ධි හින්දි භාෂාවට විශාල ප්‍රබෝධයක් ලබා දුන් නමුත් මුස්ලිම්වරුන් එයට අකමැති බව දැනගත් නිසා ඔහු හින්දුස්ථානි නමින් හැඳින්වෙන දෙයෙහි ශූරයෙකු විය..

හින්දුස්ථානි කියලා භාෂාවක් නැති බව ඉන්දියාවේ හැමෝම දන්නවා. එයට ව්‍යාකරණ නැත; එයට වචන මාලාවක් නැත. එය හුදු උපභාෂාවක්, එය කතා කරන නමුත් ලියා නැත. එය හින්දි සහ උර්දු අතර ඇති අවජාතක භාෂාවක් වන අතර මහත්මාගේ විචක්ෂණභාවයට පවා එය ජනප්‍රිය කළ නොහැකි විය. නමුත් මුස්ලිම්වරුන් සතුටු කිරීමේ ඔහුගේ ආශාව නිසා ඔහු හින්දුස්ථානි පමණක් ඉන්දියාවේ ජාතික භාෂාව විය යුතු බව අවධාරණය කළේය. ඔහුගේ අන්ධ අනුගාමිකයින්, ඇත්ත වශයෙන්ම, ඔහුට සහාය දුන් අතර, ඊනියා දෙමුහුන් භාෂාව භාවිතා කිරීමට පටන් ගත්තේය. හින්දි භාෂාවේ ආකර්ශනීය බව සහ පාරිශුද්ධත්වය මුස්ලිම්වරුන් සතුටු කිරීමට ගණිකා වෘත්තියේ යෙදෙන්නට විය. ඔහුගේ සියලු අත්හදා බැලීම් හින්දුන්ගේ වියදමින් විය.

1946 අගෝස්තු මාසයේ සිට මුස්ලිම් ලීගයේ පෞද්ගලික හමුදාව හින්දු සමූල ඝාතනයක් ආරම්භ කළේය. එවකට වයිස්‍රෝයි, වේවල් සාමිවරයා, සිදුවෙමින් පවතින දෙය ගැන කනස්සල්ලට පත්ව සිටියද, 1935 ඉන්දීය රජයේ පනත යටතේ ස්ත්‍රී දූෂණ, මිනීමැරුම් සහ ගිනි තැබීම් වැළැක්වීම සඳහා ඔහුගේ බලතල භාවිතා කළේ නැත. හින්දුන්ගේ යම් ප්‍රතිප්‍රහාරවලින් හින්දු ලේ බෙංගාලයේ සිට කරච්චියට ගලා එන්නට විය. සැප්තැම්බරයේ පිහිටුවන ලද අන්තර්වාර රජය එහි ආරම්භයේ සිටම එහි මුස්ලිම් ලීගයේ සාමාජිකයන් විසින් කඩාකප්පල් කරන ලද නමුත්, ඔවුන් තමන් කොටසක් වූ රජයට ද්‍රෝහී හා ද්‍රෝහී වූ තරමට, ගාන්ධි ඔවුන් කෙරෙහි ඇති ඇල්ම වැඩි විය. බේරුමක් ඇති කර ගැනීමට නොහැකි වූ නිසා වේවල් සාමිවරයාට ඉල්ලා අස්වීමට සිදු වූ අතර ඔහුගෙන් පසුව මවුන්ට්බැටන් සාමිවරයා පත් විය. ලොග් රජුට පසුව ස්ටෝර්ක් රජු පැමිණියේය. තම ජාතිකවාදය සහ සමාජවාදය ගැන පුරසාරම් දොඩන කොංග්‍රසය බයිනෙත්තුවේ දී පකිස්තානය රහසිගතව පිළිගෙන ජින්නාට අන්ත ලෙස යටත් විය. ඉන්දියාව විචිත්‍රවත් වූ අතර 1947 අගෝස්තු 15 වන දින සිට ඉන්දියානු භූමියෙන් තුනෙන් එකක් අපට විදේශීය භූමියක් විය.

මවුන්ට්බැටන් සාමිවරයා කොංග්‍රස් කවයන් තුළ විස්තර කරනු ලැබුවේ මේ රටේ මෙතෙක් සිටි ශ්‍රේෂ්ඨතම වයිස්රෝයි සහ ආණ්ඩුකාරවරයා ලෙසය. බලය පැවරීමේ නිල දිනය 1948 ජූනි 30 දිනට නියම කර තිබුණත් මවුන්ට්බැටන් ඔහුගේ නිර්දය සැත්කමෙන් මාස දහයකට පෙර අපට විචිත්‍රවත් ඉන්දියාව තෑග්ගක් දුන්නේය. තිස් වසරක අවිවාදිත ඒකාධිපති පාලනයකින් පසු ගාන්ධි සාක්ෂාත් කර ගත්තේ මෙය වන අතර කොංග්‍රස් පක්ෂය 'නිදහස' සහ 'සාමකාමී බල හුවමාරුව' ලෙස හඳුන්වන්නේ මෙයයි. හින්දු-මුස්ලිම් එකමුතු බුබුල අවසානයේ පුපුරා ගොස් නේරු සහ ඔහුගේ පිරිසගේ කැමැත්ත ඇතිව දිව්‍යාණ්ඩු රාජ්‍යයක් ස්ථාපිත කරන ලද අතර ඔවුන් 'පරිත්‍යාගයෙන් ඔවුන් දිනාගත් නිදහස' ලෙස හැඳින්වූහ - කාගේ කැපකිරීමක්ද? කොන්ග්‍රසයේ ඉහළ නායකයන්, ගාන්ධිගේ අනුදැනුම ඇතිව, අපි වන්දනාමාන කරන දෙවියකු ලෙස සලකන රට දෙකඩ කර ඉරා දැමූ විට, මගේ මනස දරුණු කෝපයකින් පිරී ගියේය.

හින්දු සරණාගතයින් විසින් අල්ලාගෙන සිටින දිල්ලියේ මුස්ලිම් පල්ලි සම්බන්ධ මාරාන්තික උපවාසය බිඳ දැමීම සඳහා ගාන්ධි විසින් පනවන ලද එක් කොන්දේසියකි. එහෙත් පකිස්ථානයේ හින්දු භක්තිකයින්ට ප්‍රචණ්ඩ ප්‍රහාර එල්ල වූ විට ඔහු පකිස්තාන රජයට හෝ අදාළ මුස්ලිම්වරුන්ට විරෝධය දැක්වීමට හා වාරණය කිරීමට එක වචනයක්වත් කීවේ නැත. මාරාන්තික උපවාසයක් කරන අතරවාරයේ එය බිඳ දැමීම සඳහා පකිස්තානයේ මුස්ලිම්වරුන්ට යම් කොන්දේසියක් පැනවූයේ නම්, එම උපවාසය මරණයෙන් අවසන් වූවා නම් ශෝකය ප්‍රකාශ කළ හැකි මුස්ලිම්වරුන් කිසිවකු සොයා නොගන්නා බව දැන ගැනීමට තරම් ගාන්ධි සූක්ෂ්ම විය. . මුස්ලිම්වරුන්ට කිසිදු කොන්දේසියක් පැනවීමෙන් ඔහු හිතාමතාම වැළකී සිටියේ මේ හේතුව නිසා ය. ඔහුගේ උපවාසයෙන් ජින්නා කිසිසේත්ම කැළඹීමට හෝ බලපෑමකට ලක් නොවූ බවත් මුස්ලිම් ලීගය ගාන්ධිගේ අභ්‍යන්තර හඬට කිසිදු වටිනාකමක් නොදුන් බවත් ඔහු අත්දැකීමෙන් හොඳින් දැන සිටියේය.

ගාන්ධි ජාතියේ පියා ලෙස හඳුන්වනු ලැබේ. නමුත් එය එසේ නම්, ජාතිය දෙකඩ කිරීමට කැමැත්ත පළ කරමින් ඉතා ද්‍රෝහී ලෙස ක්‍රියා කළ නිසා ඔහු තම පියාගේ යුතුකම පැහැර හැර ඇත. ගාන්ධි තම රාජකාරිය පැහැර හැර ඇති බව මම තරයේ කියා සිටිමි. ඔහු පාකිස්තානයේ පියා බව ඔප්පු කර ඇත. ඔහුගේ අභ්‍යන්තර කටහඬ, ඔහුගේ අධ්‍යාත්මික බලය සහ ඔහුගේ ප්‍රචණ්ඩත්වයේ මූලධර්මය බොහෝමයක් සෑදී ඇත, මේ සියල්ල ජින්නාගේ යකඩ කැමැත්ත ඉදිරියේ බිඳ වැටී බල රහිත බව ඔප්පු විය. කෙටියෙන් කිවහොත්, මම මටම සිතුවෙමි, මම සම්පූර්ණයෙන්ම විනාශ වී යනු ඇතැයි මම පුරෝකථනය කළෙමි, මිනිසුන්ගෙන් මට බලාපොරොත්තු විය හැකි එකම දෙය වෛරය මිස අන් කිසිවක් නොවන බවත්, මා එසේ කළහොත් මගේ ජීවිතයටත් වඩා වටිනා මගේ සියලු ගෞරවය නැති වී යනු ඇත. ගාන්ධිජිව මරන්න. ඒත් එක්කම මට හිතුණා ගාන්ධිජි නැති කාලයේ ඉන්දීය දේශපාලනය ප්‍රායෝගිකයි, ප්‍රතිප්‍රහාර එල්ල කරන්න පුළුවන්, සන්නද්ධ හමුදාවන්ගෙන් බලවත් වෙයි කියලා. මගේ අනාගතය මුළුමනින්ම විනාශ වන බවට සැකයක් නැත, නමුත් පාකිස්තානයේ ආක්‍රමණයෙන් ජාතිය බේරා ගනු ඇත.

මිනිසුන් මා අමතා කිසිදු හැඟීමක් නැති හෝ මෝඩයෙකු ලෙස හැඳින්වීමට පවා ඉඩ ඇත, නමුත් හොඳ ජාතියක් ගොඩනැගීමට අවශ්‍ය යැයි මා සලකන හේතුව මත පදනම් වූ මාවත අනුගමනය කිරීමට ජාතියට නිදහස තිබේ.

ප්‍රශ්නය සම්පූර්ණයෙන් සලකා බැලීමෙන් පසු, මම කාරණය සම්බන්ධයෙන් අවසාන තීරණය ගත්තෙමි, නමුත් මම ඒ ගැන කිසිවෙකු සමඟ කතා නොකළෙමි. මම මගේ අත් දෙකෙන්ම ධෛර්යය ගෙන 1948 ජනවාරි 30 වන දින බිර්ලා හවුස් යාඥා භූමියේදී ගාන්ධිජිට වෙඩි තැබුවෙමි. මගේ ප්‍රතිපත්ති සහ ක්‍රියාව නිසා මිලියන සංඛ්‍යාත හින්දු භක්තිකයන් රැක් සහ විනාශය සහ විනාශය ගෙන දුන් පුද්ගලයාට මගේ වෙඩි තැබීම සිදු වූ බව මම කියමි. එවැනි වැරදිකරුවෙකු නීතියේ රැහැනට හසුකර ගැනීමට නීතිමය යාන්ත්‍රණයක් නොතිබූ අතර මේ හේතුව නිසා මම එම මාරක වෙඩි තැබුවෙමි. තනි තනිව කිසිවකු කෙරෙහි මා තුළ අමනාපයක් නොමැති නමුත් මුස්ලිම් ජනතාවට අසාධාරණ ලෙස හිතකර වූ ඔවුන්ගේ ප්‍රතිපත්තිය නිසා වත්මන් රජය කෙරෙහි මා තුළ කිසිදු ගෞරවයක් නොතිබූ බව මම ප්‍රකාශ කරමි. ඒත් එක්කම මට හොඳටම පෙනුණා ඒ ප්‍රතිපත්තිය සම්පූර්ණයෙන්ම ගාන්ධි ඉන්න නිසා කියලා.

ඉන්දියාව අනාගමික රාජ්‍යයක් ලෙස කන්නයේ දී සහ අනාගාමික රාජ්‍යයක් ලෙස කතා කරන විට අගමැති නේරුට ඔහුගේ දේශනා සහ ක්‍රියාවන් විටින් විට එකිනෙකට වෙනස් බව අමතක වන බව මට කණගාටුවෙන් යුතුව පැවසීමට සිදුවේ. පකිස්තානයේ දිව්‍යාණ්ඩු රාජ්‍යය පිහිටුවීමෙහිලා ප්‍රමුඛ කාර්යභාරයක් ඉටු කර ඇති අතර, මුස්ලිම්වරුන් කෙරෙහි ගාන්ධිගේ නොනවතින ප්‍රතිපත්තිය නිසා ඔහුගේ කාර්යය පහසු විය. මා කළ දේ සඳහා මගේ වගකීමේ සම්පූර්ණ කොටස භාර ගැනීමට මම දැන් උසාවිය ඉදිරියේ පෙනී සිටින අතර විනිසුරුවරයා මට එරෙහිව සුදුසු යැයි සලකනු ලබන දඬුවම් නියෝග නිකුත් කරනු ඇත. නමුත් මා වෙනුවෙන් කිසිඳු අනුකම්පාවක් දැක්වීමට මා කැමති නැති බවත්, මා වෙනුවෙන් වෙනත් කිසිවකු අනුකම්පාව අයදිනවාට මා කැමති නැති බවත් එකතු කිරීමට කැමැත්තෙමි. මගේ ක්‍රියාවේ සදාචාරාත්මක පැත්ත ගැන මගේ විශ්වාසය සෑම පැත්තකින්ම එයට එරෙහිව එල්ල වන විවේචනවලින් පවා නොසැලී ඇත. ඉතිහාසයේ අවංක ලේඛකයන් මගේ ක්‍රියාව කිරා මැන බලා එහි සැබෑ වටිනාකම අනාගතයේ දවසක සොයා ගනු ඇති බවට මට සැකයක් නැත.//////



2 comments:

  1. හින්දු ජාතිකයෙක් ඇයි ජපන් අගමැති මරන්නේ?

    ReplyDelete
  2. ලෙල්ලටම ටැපලෙන්න ලිව්වම එහෙම තමයි බ්‍රෝ

    ReplyDelete

2222